leto
     

Zaujíma vás vývoj zľavového trhu a štatistiky zliav?

Zlavy.sme.sk pravidelne zverejňuje analýzu trhu zľavových portálov, v ktorej porovnáva vývoj jednotlivých portálov ako aj ich podiel na trhu. Verejnosti tak poskytuje obraz o aktuálnej situácii na trhu z pozície tretej - nezávislej strany. Rebríček najúspešnejších zľavových portálov zostavuje na základe dostupných informácií agregátora zlavy.sme.sk a monetizačnej platformy DealStream.sk

Analýza trhu za 1. kvartál 2016

Zverejnená 04.5.2016
Zdroj štatistík: DealStream.sk, zlavy.sme.sk

Analýza trhu za 4. kvartál 2015

Zverejnená 25.1.2016
Zdroj štatistík: DealStream.sk, zlavy.sme.sk

 

Analýza trhu za 3. kvartál 2015

Zverejnená 12.1.2016
Zdroj štatistík: DealStream.sk, zlavy.sme.sk


Analýza trhu za 2. kvartál 2015

Zverejnená 14.8.2015
Zdroj štatistík: DealStream.sk, zlavy.sme.sk

Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého obratu v 2. kvartáli 2015:

  1. ZľavaDňa.sk
  2. Zľavomat.sk
  3. Zamenej.sk*
  4. PrimaZľavy.sk*
  5. MoreZliav.sk
  6. Boomer.sk
  7. Jožko.sk
  8. CenyNaDne.sk*
  9. SetriZa3.sk*
  10. ZľavoDom.sk*

Poznámka: * Portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

 

 

 

Analýza trhu za 1. kvartál 2015

Zverejnená 30.4.2015
Zdroj štatistík: DealStream.sk, zlavy.sme.sk

Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého obratu v 1. kvartáli 2015:

  1. ZľavaDňa.sk
  2. Zľavomat.sk
  3. Zamenej.sk*
  4. MoreZliav.sk*
  5. PrimaZľavy.sk*
  6. Boomer.sk
  7. Jožko.sk
  8. SetriZa3.sk*
  9. CenyNaDne.sk*
  10. ZľavoDom.sk*

Poznámka: * Portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

 

 

 

Analýza trhu za 4. kvartál a tlačová správa za rok 2014

Zverejnená 11.2.2015
Zdroj štatistík: DealStream.sk, zlavy.sme.sk

 

Na vianočné darčeky nakúpené cez zľavové portály minuli Slováci takmer 17,5 milióna eur

 

Medziročne narástol obrat zľavových portálov o 28 %

Obrat celého trhu za rok 2014 dosiahol hodnotu 54 miliónov eur. V porovnaní s rokom 2013 vzrástol obrat o  28 %,  Slováci nákupmi realizovanými na zľavových portáloch ušetrili spolu viac ako 75 miliónov eur. Väčšina zľavových portálov si za posledný rok svoje pozície upevnila, a preto v nasledujúcom roku zrejme nedôjde k výrazným zmenám v ich podieloch na trhu.

 

Čo sa podarilo dvom najväčším portálom v roku 2014

Matúš Klčo (ZľavaDňa.sk): „Nový rekord v predaji  - 30 118 predaných kupónov do Aquaparku Tatralandia, zachovať si maximálnu transparentnosť a získať špeciálnu cenu ministra hospodárstva Slovenskej republiky za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh.“
Aleš Mlátilík (Zľavomat.sk): „Priniesli sme inšpiráciu, radosť z objavovania nových vecí, plnenie si snov alebo obdarovania blízkych pre viac ako 400 tisíc zákazníkov.“
Jozef Vikarský (ZaMenej.sk): "Podstatne sme zvýšili počet ponúk a pridali nové akcie v zaujímavých odvetviach. Ďalej dávame ľuďom možnosť "žiť viacej za menej" a stále viac nás to baví. U nás skôr staviame na kvalitu, než na kvantitu."
 

Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého obratu v roku 2014:

  1. ZľavaDňa.sk
  2. Zľavomat.sk
  3. Zamenej.sk*
  4. PrimaZľavy.sk*
  5. MoreZliav.sk*
  6. Boomer.sk
  7. Jožko.sk
  8. CenyNaDne.sk*
  9. SetriZa3.sk*
  10. ZľavoDom.sk*

Poznámka: * Portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

Najčastejšie nakupujeme vstupy do slovenských aquaparkov

Najpredávanejším kupónom bola v roku 2014 zľava na celodenný vstup do Aquaparku Tatralandia, ktorý sa predával za 9,90 eur na portáli ZľavaDňa.sk. Na druhom mieste skončil celodenný skipass v Jasnej a vo Vysokých Tatrách za 14,90 eur, na bronzovej priečke sa umiestnil vstup do 5D kina za 1,90 eur. Spolu sa medzi top desiatimi najpredávanejšími ponukami umiestnilo až deväť domácich služieb, a z nich až šesť vstupov do aquaparkov.

 

Za najdrahší kupón mohli zákazníci zaplatiť až 2 879 eur

Hoci portály lákajú hlavne na nízke ceny, medzi ponukami sa nájdu aj také, za ktoré zákazníci neváhajú zaplatiť niekoľko tisíc eur. Najdrahšia ponuka, aká sa cez zľavové portály v roku 2014 predávala, bolo zväčšenie poprsia za 2 879 eur a zakúpilo si ju päť zákazníčok. Ďalšími rekordérmi boli pobyt v Barme za 1 836 eur, dizajnový televízor za 1 599 eur, či dovolenka snov na Floride za 1 439 eur.

 

Obrat portálov porastie

Myslím si, že zľavový trh nevyčerpal svoj potenciál a ešte stále má kam rásť“, uviedla projektová manažérka zľavy.sme.sk Daniela Holá. Zľavomat pripravuje zjednodušenie systému: „Môžem prezradiť to, že rok 2015 bude rokom v znamení zjednodušovania/ uľahčovania nákupu, a to ako v smere k zákazníkom, tak aj k obchodným partnerom.“ ZľavaDňa.sk: „Pripravujeme jedny z najvýraznejších funkčných a používateľských zmien v histórii ZľavaDňa.sk. Veríme, že zákazníkom spríjemnia browsovanie a nakupovanie na ZľavaDňa.sk. Konkrétne zmeny si zatiaľ udržíme v tajnosti.
ZaMenej.sk: "V tomto roku pripravujeme vylepšenia, ktoré našim zákazníkom ešte viac zatraktívnia a zjednodušia nakupovanie. Pre obchodných partnerov máme nový a efektívnejší marketingový balík. Zároveň pripravujeme zvýhodnenia pre našich verných zákazníkov a pár prekvapení pre tých, ktorí v priebehu roka rozšíria už viac než štvrťmiliónovú rodinu klientov ZaMenej.sk."

 


Analýza trhu za 3. kvartál 2014

Zverejnená: 13.11.2014
Zdroj štatistík: zlavy.sme.sk, DealStream.sk

Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého podielu na trhu:

1. Zľavadňa.sk 37,98%
2. Zľavomat.sk 36,46%
3. Zamenej.sk*  5,02%
4. PrimaZľavy.sk*  3,23%
5. Boomer.sk  2,61%
6. MoreZliav.sk*  2,45%
7. Jožko.sk  2,26%
8. CenyNaDne.sk*  1,86%
9. SetriZa3.sk*  0,97%
10. ZľavoDom.sk*  0,37%

Poznámky: * Portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)
Portál BratiZľava.sk sa v auguste 2014 spojila so zľavovým portálom SetriZa3.sk

 

 


 

Analýza trhu za 2. kvartál 2014

Zverejnená: 17.7.2014
Zdroj štatistík: zlavy.sme.sk, DealStream.sk

Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého podielu na trhu:

 1.-2. Zľavadňa.sk a Zľavomat.sk* 67,84%
 3. Zamenej.sk**  5,11%
 4. PrimaZľavy.sk**   3,30%
 5. MoreZliav.sk**  2,67%
 6. Boomer.sk  2,65%
 7. Jožko.sk  2,27%
 8. CenyNaDne.sk**  2,09%
 9. ŠetriZa3.sk  1,26%
10. ZľavoDom.sk**  0,98%

* Vzhľadom na veľmi malý rozdiel v obratoch portálov ZľavaDňa.sk a Zľavomat.sk nedokážeme za 2Q 2014 jednoznačne určiť lídra podľa dosiahnutého obratu.
Za celý prvý polrok 2014 spolu, je podľa dosiahnutého obratu trhovou jednotkou zľavový portál ZľavaDňa.sk

** Portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)


 

Analýza trhu za 1. kvartál 2014

Zverejnená: 15.4.2014
Zdroj štatistík: zlavy.sme.sk, DealStream.sk

Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého podielu na trhu:

1. Zľavadňa.sk 34,61%
2. Zľavomat.sk 30,66%
3. Zamenej.sk*  4,91%
4. Boomer.sk  3,72%
5. PrimaZľavy.sk*  2,94%
6. MoreZliav.sk*  2,45%
7. ŠetriZa3.sk  1,78%
8. Jožko.sk  1,76%
9. ZľavoDom.sk*  1,61%
10. CenyNaDne.sk*  1,05%

* portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

 

 


 

Tlačová správa trhu za rok 2013

Trh zľavových portálov  v roku 2013 dosiahol obrat 47 miliónov EUR. Stále rastie

Obľúbenosť zľavových portálov na Slovensku stále stúpa. Ich obrat za rok 2013 dosiahol rekordných 47 miliónov eur. Podľa štatistík agregátora Zlavy.SME.sk tak oproti roku 2012 vzrástol o 13%. Trh sa postupne konsoliduje, no stále sa nájdu aj nové weby, ktoré to chcú v ťažkej konkurencii skúsiť. Nie je to ale vôbec jednoduché, v súčasnej situácii totiž 10 najväčších zľavových portálov ovláda približne 92% trhu, pričom rozdiel v obratoch medzi trhovou jednotkou a dvojkou je menej ako 0,5%.
Priestor na rast v segmente stále existuje. Potvrdzuje to aj fakt, že každý mesiac na zlavy.sme.sk nakupuje priemerne 32% nových užívateľov“, uviedla manažérka agregátora zlavy.sme.sk, Daniela Holá.

Slováci na zľavových portáloch najčastejšie nakupujú pobyty, ktoré tvoria 40% z celého obratu. Nasleduje tovar s 12%, ďalej móda, jedlo a služby. Záujem medziročne stúpa hlavne o letné dovolenky, lyžovačky v známych strediskách, ale aj víkendové pobyty v metropolách.

Zľavové portály v tvrdej konkurencii súperia o každého zákazníka, preto už neplatí, že ponuka s najvyššou zľavou predáva. Čím ďalej, tým viac sa dôraz kladie na kvalitu ponúkaných služieb a tovarov.

Na internete človek ťažšie rozozná, či nakupuje u spoľahlivého, alebo u slabého obchodníka. Zvlášť v situácii, keď niektorí z nich konkurenciu nezvládnu a svoje stránky zatvoria. Šestica veľkých portálov sa preto v roku 2013 spojila a spoločne vytvorili Slovenskú asociáciu portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN), ktorej úlohou je chrániť spotrebiteľa, poskytovateľa ale aj samotný zľavový portál. SAPKN predstavuje výber tých hráčov trhu, ktorí majú záujem riešiť nielen vlastné interné záležitosti, ale chcú sa podieľať aj na spoločnom riešení otázok celého trhu, čo pre zákazníka znamená bezpečnejší nákup u overeného portálu.

Poradie zľavových portálov za rok 2013 podľa dosiahnutých obratov:

  1. ZľavaDňa.sk
  2. Zľavomat.sk
  3. Zamenej.sk*
  4. MoreZliav.sk*
  5. PrimaZľavy.sk*
  6. Boomer.sk
  7. Šetriza3.sk
  8. CenyNaDne.sk*
  9. Jožko.sk
  10. ZľavoDom.sk*

* portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

 


 

Analýza trhu za 4. kvartál 2013

Zverejnená 22.1.2014
Zdroj štatistík: zlavy.sme.sk, DealStream.sk

  1.     Zlavomat.sk            35,68%
  2.     ZlavaDna.sk           33,34%
  3.     Zamenej.sk*             5,02%
  4.     Boomer.sk                3,11%
  5.     MoreZliav.sk*            2,95%
  6.     PrimaZlavy.sk *         2,84%
  7.     Šetriza3.sk                1,63%
  8.     Jozko.sk                    1,56%
  9.     CenyNaDne.sk*        1,18%
  10.     ZlavoDom.sk*           0,77%
     

Pozn.: veľkosť portálu sa počíta podľa dosiahnutého obratu aktuálne od 1.10.-31.12.2013 
* portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

 


 

Analýza trhu za 3. kvartál 2013

Zverejnená 1.11. 2013
Zdroj štatistík: zlavy.sme.sk, DealStream.sk

  1. ZlavaDna.sk           33,96%
  2. Zlavomat.sk           28,54%
  3. Zamenej.sk*           4,45%
  4. Boomer.sk               3,60%
  5. PrimaZlavy.sk*        2,71%
  6. Jozko.sk                   2,70%
  7. Šetriza3.sk               2,55%
  8. MoreZliav.sk*           2,51%
  9. CenyNaDne.sk*       2,27%
  10. ZlavoDom.sk *         1,39%
     

Pozn.: veľkosť portálu sa počíta podľa dosiahnutého obratu aktuálne od 1.7.-30.9.2013 
* portály sú členmi Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN)

 

V prípade, ak máte záujem o ďalšie informácie, kontaktujte nás na info@zlavy.sme.sk, alebo na tel. čísle 0917 929 166